Köpvillkor Företag

1.Tillämpning

1.1 Bravo Products med organisationsnr. 670315-0018, (nedan ”Bravo Products”) har framtagit och har rätten till ett sortiment av olika varor och tjänster (nedan ”Produkterna”). Produkterna framgår av sortimentet som vid var tid presenteras i Bravo Products webbutik, bravoproducts.se

1.2 Den som Bravo Products tillhandahåller Produkterna till, definieras nedan som ”Kunden”.

1.3 Dessa köpvillkor reglerar Bravo Products och Kundens rättigheter och skyldigheter vid tillhandahållande av Produkterna, samt parternas härtill angränsande förhållande i övrigt, om ingenting annat skriftligen har avtalats mellan Bravo Products och Kunden. Kunden accepterar dessa köpvillkor genom att ingå avtal med Leverantören avseende tillhandahållande av Produkter efter att ha givits möjlighet att ta del av dessa köpvillkor.

1.4 Dessa köpvillkor gäller i den omfattning annat inte är uttryckligen avtalat mellan Kunden och Leverantören.

1.5 Bravo Products köpvillkor och prislista gäller från och med 2021-05-01. Varorna som presenteras genom Bravo Products webbutik utgör Bravo Products ordinarie sortiment. Vid eventuell skillnad mellan villkor, produktinformation eller priser angivna på Bravo Products webbutik samt i övriga publikationer har webbutiken företräde.

2. Pris och betalning

2.1 Priserna i Bravo Products webbutik uppdateras i realtid. Moms och frakt tillkommer. Priserna är angivna i svenska kronor och förutsätter att order läggs via Bravo Products webbutik samt att original i korrekt format kommer oss tillhanda i samband med orderläggning. Eventuell extra hantering av filer såsom korrigeringar och ändringar debiteras enligt gällande prislista.

2.2 Bravo Products äger rätt att ändra offererade priser utan föregående avisering. Mellan Bravo Products och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt avtalats.

2.3 Försäljning sker till företag, föreningar och organisationer mot faktura 20 dagar.

2.4 Om betalningen uteblir, vid köp mot faktura, tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 8%. Vid köpet görs sedvanlig kreditprövning för att vi ska veta att du är kreditvärdig. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av erbjudanden och tjänster.

2.5 Vid ej godkänd kreditprövning gäller förskottsbetalning.

2.6 Anmärkning mot faktura måste ske inom 7 dagar från mottagandet av fakturan.

Betalningsvillkor för faktura är 20 dagar från fakturadatum. Bravo Products har dock rätt att ändra betalningsvillkor om Bravo Products anser det vara motiverat på grund av Kundens ekonomiska förhållanden

3. Fraktkostnad

3.1 Bravo Products debiterar kunden frakt som baseras på storlek och vikt på godset:

3.2 Endast en frakt, debiteras per order oavsett antalet produkter som orden innehåller. Untantag gäller vid skrymmande gods över 2,5 meter.

3.3 Fraktpriserna är fasta och debiteras enligt gällande prislista. Fraktkostnaden läggs alltid på direkt i kassan och gäller för leverans till ett leveransställe.

Fraktkostnad varierar mellan SEK 200 – 1000 beroende på volym och eventuell skrymmande förpackning. Fraktkostnaden meddelas alltid Kunden innan leverens sker.

4. Leverans

4.1 Normalorder levereras från oss mellan 7-10 arbetsdagar (beroende på produkt) efter av oss godkänd order. Leveransdagen är den dag vi beräknar att produkter anländer till er angivna adress. Direkt efter beställning kommer en orderbekräftelse skickas till Kunden per e-post för att informera Kunden om att ordern är mottagen korrekt. Inom 24 timmar från godkänd order kommer ett formellt ordererkännande att skickas till Kunden per e-post innehållande leveransdatum, samt totalpris.

4.2 Bravo Products anlitar UPS och TNT för leverans av produkterna. Till företag levereras godset direkt till leveransadressen. Godset levereras till kunden normalt inom 1-3 dagar efter leverans från vår fabrik. UPS gör normalt ett försök att köra ut godset, utkörning sker då mellan 8:00 och 17:00 vardagar, finns ingen på plats görs ett nytt försök att leverera godset nästa arbetsdag. Efter tre försök kommer godset att levereras tillbaka till avsändaren och kunden får då stå för kostanden av ny utkörning.

4.3 Risken för Produkten går över på köparen när varan avlämnats till transportör.

4.4 Äganderätten till Produkten övergår från Bravo Products till Kunden när Kunden till Bravo Products har erlagt full betalning för Produkten.

4.5 Bravo Products har rätt att vid tillhandahållandet av Produkterna använda sig av underleverantör.

5. Kundens medverkan etc

5.1 Kunden ska förse Bravo Products med tillräcklig information samt på annat sätt medverka till köpet så att Bravo Products ska kunna fullgöra köpet.

6. Garanti

6.1 Bravo Products lämnar 2 års funktionsgaranti på alla våra märkesdisplaysystem. Fel som kan härledas till brister i systemets fabrikslevererade funktion ersätts med nytt system. Garantin omfattar alltså inte yttre stötskador eller klämskador på systemet. Ej heller smuts, grus eller damm i systemet eller mekaniskt slitage på bilder p.g.a felaktigt handhavande. Garantin omfattar inte heller våra ”no-brand” system, tryckt media eller produkter såsom vepor och/eller banderoller.

6.2 Vid reklamation skall kund maila in sitt reklamationsärende till info@bravoproducts.se, viktigt är att ange kunduppgifter, ärende, beskrivning av bristen, samt bilder som påvisar bristen i varan. Baserat på den information kunden lämnar i mailet kommer kvalitetsansvarig på vår fabrik, normalt inom 48 arbetstimmar, att återkomma till kunden med besked om lämplig hantering av reklamationen.

7. Ansvar

7.1 Om Kunden gentemot Bravo Products önskar göra gällande påföljder avseende brist i Bravo Products åtagande, såsom fel eller försening i tillhandahållande av Produkten, skall Kunden göra det skriftligen inom skälig tid efter det att Kunden märkt eller borde ha märkt bristen dock inte senare än 7 dagar efter att Produkten har levererats. Om sådan reklamation inte görs har Kunden inte någon rätt att göra gällande påföljder.

7.2 Bravo Products ansvarar endast för brist i sitt åtagande om Bravo Products har handlat försumligt eller uppsåtligt.

7.3 Bravo Products är aldrig ersättningsskyldig för skada hos Kunden till ett belopp som överstiger vad Kunden har erlagt till Bravo Products för den eller de Produkter som Bravo Products brist avser. Bravo Products är härtill aldrig ersättningsskyldig för indirekt skada hos Kunden eller tredjemansskada. Ersättning utgår heller inte om Kunden har försäkring som täcker skadan.

7.4 Bravo Products har inget ansvar för fel eller skada som förorsakats av material tillhandahållet av Kunden eller av bristfälligheter i informationen från denne.

7.5 Vad som anges i punkterna 7.1 – 7.4 avseende Bravo Products ansvar gäller även för skada på eller förlust av egendom tillhörigt Kunden såsom datafiler, original och andra handlingar brist i Kundens egendom. Om Kunden skickar sådan egendom till Bravo Products på ett av Bravo Products icke anvisat sätt ansvarar Bravo Products inte i något fall för händelsen att egendomen kommer bort eller förstörs.

7.6 Kunden ansvarar för att denne har upphovsrätt och andra nödvändiga rättigheter för att Bravo Products ska kunna tillhandahålla aktuella Produkter och att tillhandahållandet av Produkten inte medför intrång i tredje mans upphovsrätt eller annan rätt. Om Kunden saknar sådana rättigheter och Bravo Products härav orsakas någon form av skada ska Kunden ersätta Bravo Products för all sådan skada. Om tredje man av ovan angiven anledning gentemot Bravo Products gör gällande intrång i dennes rätt ska Kunden på Bravo Products begäran vidta erforderliga rättsliga och andra åtgärder för att hålla Bravo Products skadeslös.

7.7 Transportskada eller transportförsening skall senast på ankomstdagen av leveransen anmälas direkt till UPS eller DHL alternativt till Bravo Products via mail till info@bravoproducts.se Bravo Products kan erbjuda att vidareförmedla er anmälan om transportskada till transportören men Bravo Products kommer inte att ta vidare ansvar för att ersätta transportskada, i enlighet med gällande leveransvillkor.

8. Force Majeure

8.1 Vardera parten är under alla omständigheter befriad från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av partens åtagande hindras av någon omständighet som parten skäligen inte kunnat råda över eller förutse, och vars följder parten inte heller rimligen kunnat undvika eller övervinna. Exempel på sådan omständighet kan vara krig, myndighetsingripande, offentliga regleringar, oroligheter, inskränkningar i energitillförseln, arbetsmarknadsstörningar, förbud, olyckshändelser.

8.2 Om omständighet av i punkten 8.1 angivet slag inträffar framflyttas tidpunkten för parternas respektive prestationer till dess hindret undanröjts. Om prestationens fullgörande förhindrats enligt punkten 8.1 mer än tre månader äger vardera parten utan ersättningsskyldighet eller ansvar skriftligen frånträda Avtalet.

9. Övrigt

9.1 Leverantören hämtar inte ut returer mot postförskott.

9.2 Dessa avtalsvillkor ändrades senast den 2021-05-01.

Leverantören kan när som helst ändra avtalsvillkoren. Sådan ändring skall dock inte tillämpas på ett avtal som Kunden och Leverantören har ingått före de ändrade villkoren har hållits tillgängliga för Kunden.

9.3 Svensk rätt ska vara tillämplig på förhållandet mellan Kunden och Leverantören. I den mån tvist uppstår mellan Kunden och Leverantören avseende tillhandahållande av Produkt eller härtill angränsande förhållande i övrigt ska sådan tvist lösas av svensk allmän domstol.

9.4 Denna sida använder cookies. En cookie är en liten textfil som placeras på din dator och denna används för att du ska uppleva sajten på bästa sätt.

9.5 Förutom vad som angivits i ovan försäljningsvillkor gäller köplagen.